
Organizator konkursu:
Szkoła Podstawowa nr 89 im. K. K. Baczyńskiego w Poznaniu
Inicjator konkursu:
Powiatowe Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Pucku, Pomorskie Zrzeszenie Ludowe Zespoły Sportowe w Gdańsku, Parafia Świętych Apostołów Piotra i Pawła w Pucku, Starostwo Powiatowe w Pucku
Cele konkursu:
– rozbudzanie i poszerzanie zainteresowań w dziedzinie fotografii,
– kształtowanie patriotyzmu w nawiązaniu do tradycji niepodległościowych narodu polskiego,
– ukazanie różnych form obchodów rocznicy odzyskania niepodległości,
– popularyzacja wiedzy o symbolach narodowych, wzmocnienie uczuć patriotycznych uczniów,
– rozwijanie pasji fotograficznych wśród dzieci i młodzieży,
– uczczenie ważnych rocznic wydarzeń historycznych
Uczestnicy (dwie grupy):
– uczniowie z klas 4-6
– uczniowie z klas 7-8
Zasady konkursu:
– Praca musi mieć format A-4. Zdjęcie może być kolorowe lub czarno – białe, może być zarówno błyszczące, jak i matowe,
– Zdjęcie musi być opisane na odwrocie – co przedstawia, gdzie zostało wykonane.
– Każdy uczeń dostarcza tylko jedno zdjęcie konkursowe,
– Wszystkie prace zgłaszane na konkurs winny być oryginalne, tj. opracowane samodzielnie i nie nagrodzone wcześniej w innych konkursach,
– Wydruk musi być wyraźny i dobrej jakości,
– Szkolna komisja konkursowa wybierze po 3 prace w każdej kategorii wiekowej,
– Każdy uczestnik załącza na własnej kartce informacje o pracy – Imię Nazwisko autora, ewentualnie rodzica oraz opiekuna, nauczyciela – KATEGORIA WIEKOWA (KLASA), nazwę szkoły/placówki, telefon kontaktowy do szkoły bądź rodzica, adres e-mail.
Kryteria oceniania prac:
– zgodność z tematyką konkursu,
– pomysłowość w wykonaniu zdjęcia
Termin i miejsce konkursu:
– Fotografie należy dostarczyć do koordynatora konkursu lub pozostawić w portierni szkoły do dnia 31 października br.
– Wyniki konkursu zostaną ogłoszone na stronie internetowej szkoły w zakładce Konkursy po oficjalnej decyzji inicjatora konkursu.
Nagrody:
Inicjator konkursu przewiduje nagrody rzeczowe (sprzęt turystyczno – sportowy), dyplomy i medale za zajęcie miejsc I-III w każdej z kategorii. Jury ma możliwość przyznać nagrody równorzędne oraz wyróżnienia. Zwycięzcy w każdej z kategorii otrzymają ponadto pamiątkowe puchary.
Postanowienia końcowe:
– Podsumowanie konkursu, ogłoszenie werdyktu jury, wręczenie nagród oraz otwarcie wystawy pokonkursowej odbędzie się 20 listopada 2025 roku w miejscu wskazanym przez Inicjatora konkursu,
– Udział w konkursie jest jednoznaczny z wyrażeniem zgody przez rodziców na upublicznienie pracy fotograficznej dziecka.
Informacje o konkursie zostaną umieszczone także na stronach internetowych: PCKZiU, Pomorskiego Zrzeszenia LZS. Prace uczestników nie będą zwracane.
Serdecznie zapraszamy do udziału!:)
Komisja konkursowa/jury:
Izabela Jokiel-Misiak
Agata Majchrowska
Anna Rybus
Sylwia Śleboda
Paweł Szuszkiewicz
Koordynator konkursu:
Izabela Jokiel-Misiak
Załączniki:
Obowiązek informacyjny organizatora


