Zajęcia arteterapeutyczne

Studentki kierunku arteterapia Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu przeprowadziły zajęcia z uczniami klasy 2b.
Celem zajęć była powakacyjna integracja, wprowadzenie do klasy nowej uczennicy, możliwość lepszego poznania się.
W pierwszej części zajęć dzieci mówiły o swoich zainteresowaniach, ćwiczyły współpracę w grupach, pracowały nad akceptacją indywidualności. Dzieci chętnie i z radością angażowały się w zabawy.
W drugiej części dzieci pracowały w podgrupach wraz z opiekunami. Projektowały wymarzony plac zabaw z uwzględnieniem szczególnych potrzeb dzieci (niepełnosprawność, lęk, młodsze rodzeństwo, obecność zwierząt).
Współpraca z dziećmi wypadła wspaniale. Dzieci tworzyły swoje projekty swobodnie. Każde miał prawo współdecydowania, wypowiadania się i działania plastycznego. Ostatnim etapem pracy było połączenie poszczególnych placów zabaw w jeden duży, gdzie każdy mógł znaleźć coś dla siebie i zadbać o swoje potrzeby.