Programowanie jest proste

Cele
Rozbudzenie zainteresowania jak największej liczby uczniów przedmiotami ścisłymi poprzez naukę programowania prowadzoną w atrakcyjny sposób.
Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, intuicji, wyobraźni i wnioskowania.

Efekty
Wprowadzenie do programu zajęć komputerowych języka programowania Scratch 2.0. jako edytora tekstu, grafiki, narzędzia do tworzenia prezentacji oraz sterowania obiektem po ekranie.
Wyposażenie uczniów w umiejętności posługiwania się algorytmami nie tylko na lekcjach zajęć komputerowych.

Opis

Innowacja będzie realizowana na obu etapach edukacyjnych: w klasie drugiej w ramach zajęć komputerowych – rozszerzenie podstawy programowej o naukę programowania, w klasach 4 – 6 podczas zajęć pozalekcyjnych. Nauka podstaw programowania odbywać się będzie za pomocą języka Scratch Junior oraz Scratch 2.0. Będziemy rozwiązywać problemy nawiązujące do tematów realizowanych na takich przedmiotach jak matematyka, przyroda, muzyka i plastyka. W niewielkim stopniu będziemy korzystać ze scenariuszy programistycznych stworzonych w ramach programu Mistrzowie Kodowania.